ניתוח פלסטי להקטנה או הגדלת חזה – כל מה שחשוב לדעת

S

ניתוחים פלסטיים להקטנה או הגדלת השדיים הינם מורכבים ודורשים בקיאות בכל התהליך עצמו ותהליך ההחלמה – רוצה לדעת יותר?

הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר וגם המפורסם ביותר הוא הגדלת או הקטנת חזה. הניתוח נפוץ בעיקר אצל נשים, אם כי בשנים האחרונות ישנם גם גברים לא מעטים שמחליטים לבצע הקטנת חזה.

מדוע לבצע את הניתוח?

נשים רבות לא מרוצות ממראה או גודל השדיים שלהן. אם השד קטן או גדול מידי או אם יש אסימטריה של השדיים, שד מעוות או שדיים צינוריים שמשפיעים משמעותית על תחושת היופי והאסתטיות. 

חלק מהנשים לא מרוצות מהמצב המקורי וחלק מהמצב לאחר ניתוחים או לידות.

מאיזה גיל ניתן לבצע את הניתוח?

את הניתוחים להגדלת שדיים, הקטנת שדיים והרמת שדיים ניתן לבצע החל מגיל 18, מכיוון שזה הגיל בו פחות או יותר החזה מפסיק להתפתח. עם זאת כדאי לחכות עוד קצת זמן לאחר מכן משום שהחזה לא מפסיק להתפתח בדיוק ביום בו נעשים בני 18.

בנוסף, מעבר לגיל, חשוב להיות בבגרות נפשית והבנה של התהליך שהולך לקרות, גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה כירורגית, וגם אלו לא תמיד מגיעים בדיוק בגיל 18.

אם מחליטים לבצע את הניתוח- מה עושים?

יש לקבוע פגישה עם הרופא המנתח שבמהלכה הוא יסביר את הפרוצדורה הרפואית והכירורגית ויבצע מספר מדידות כדי לקבוע את גודל השתל ביחס לגודל האישה. בנוסף הרופא יסביר בפגישה הזו על הסיבוכים והסיכונים האפשריים.

יש לבצע בנוסף, לפני הניתוח, בדיקות דם שונות ומעל גיל מסוים גם בדיקת א.ק.ג וצילום חזה.

הניתוח עצמו

ניתוח הגדלת שדיים:

ניתוח להגדלת השדיים אינו אורך זמן רב, כשעה, ובו מחדירים בדרך כלל שתלי סיליקון לחזה. השתלים עשויים ממעטפת סיליקון שבתוכם סוג של ג'ל, כדי לדמות מגע ותחושה של שדיים אמיתיים. את השתלים שמים בין שריר החזה לשד או מתחת לשריר החזה.

שיטה נוספת ויחסית חדשה של ניתוח להגדלת שדיים היא שד היברידי– שימוש בשתל סיליקון חלקי יחד עם רקמות שומן טבעי עצמי כדי לתת מראה ותחושה טבעיים יותר.

ניתוח הקטנת שדיים:

לפני הניתוח יש לבצע הכנות נוספות כמו ממוגרפיה, אם האישה עברה את גיל 40, או אולטרסאונד שד.

הניתוח ייקח כ3 שעות בהרדמה, ובמהלכו מבצעים שניים או שלושה חתכים סביב השד, שואבים ממנו שומן ומעצבים אותו מחדש שיהיה זקוף.

לאחר הניתוח

ניתוח להגדלת חזה: 

מקבלים אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים. השחרור הביתה קורה לאחר מספר שעות. כדי לקבע את השתלים יש צורך ללבוש חזייה מיוחדת במשך כחודש.

יש נשים שיחוו כאבים חזקים יותר וכאלו שפחות, אך הרוב המוחלט לא מרגישות כאב יוצא דופן. אם לא מרגישים שום דבר ניתן לחזור לפעילות שגרתית מיד. 

אם השתל הוחדר מתחת לשריר, אסור לבצע פעילות גופנית למשך שלושה שבועות לאחר הניתוח.

חשוב להיות במעקב ולכן מגיעים לביקורת פעמיים- פעם אחת כמה ימים לאחר הניתוח ופעם נוספת לאחר כחודש. בנוסף יש צורך לבוא לבדיקת מעקב פעם בשנה.

בכל מצב, על כל אישה שעוברת השתלת חזה לעבור ניתוח נוסף להוצאת השתלים הישנים והחלפתם בחדשים, כדי למנוע מצב בו השתל עלול להתפוצץ ולגרום לנזק רב לשד ולרקמות.

ניתוח להקטנת חזה:

בדרך כלל לאחר ניתוחים להקטנת חזה לא אמורים לחוות כאב. אם מרגישים כאב או חוסר נוחות, ובטח שאם מתפתחים כאבים עזים, חשוב לפנות ישר לרופא המנתח לשלול את האפשרות שנוצר סיבוך  כתוצאה מהניתוח.

גם לאחר הניתוח הזה יש ללבוש חזייה מיוחדת למשך כחודש.

סיבוכים

אף פעם לא כיף לשמוע על סיבוכים אפשריים אולם חשוב לשמוע עליהם לפני שמחליטים לבצע את הניתוח.

הסיכונים יכולים להיות זיהום איזורי, איבוד תחושה בפטמה, זיהום, נמק של הפטמה והעטרה וכדומה.

לאחר ניתוח להגדלת חזה יכולה להתפתח התכווצות של מעטפת השד- מעין רקמה דמויית צלקת שהגוף יוצר סביב השתל, שעשויה להתעבות, להתכווץ או להתקשות. למצב זה ארבע דרגות כאשר שתיים אינן מורגשות, השלישית חמורה ותר והרביעית מצריכה טיפול תרופתי מסובך.

סיבוך נוסף שיכול לקרות הוא הרגשת קפלים בשד, בעיקר אצל כאלו שעברו ניתוח להגדלת חזה ולאחר מכן נכנסו להיריון ועברו לידה. ניתן להזריק שומן לאיזורים הבעייתיים כדי להעלים את הקפלים.

לפעמים יכול להיווצר מצב בו הצלקות מהניתוח נפתחות וייקח זמן רב יותר להחלים ולחזור לתפקוד מלא.

ניתוח להקטנת חזה לגברים

בניתוח זה נפטרים מחלק מרקמת השומן, שיוצרת מראה ותחושה של חזה נשי אצל חלק מהגברים ובייחוד לאחר תקופת ההתבגרות.  ההקטנה יכולה להתבצע כבר בתחילת גיל ההתבגרות כאשר השד מתפתח בצורה לא תקינה.

בניתוח מורידים את רוב בלוטת השד. לאחר הניתוח על המטופל להיות במשך חודש עם חבישת לחץ והוא יכול לחזור לאחר כשבועיים לפעילות שגרתית.

ניתוח להרמת חזה

ניתוח להרמת חזה מיועד לנשים שסובלות מחזה נפול כתוצאה מלידות, הנקות, ירידה משקל או מסיבות גנטיות. ניתוח זה מתבצע רק לאחר סוף תקופת הילודה אלא אם כן מדובר בוודאות בגורמים גנטיים שגורמים לכך.

ניתוח זה נמשך כשעתיים במהלך מסירים את עודפי העור מהשד ומעצבים אותו. לעיתים יוסיפו גם שתלי סיליקון להגדיל את החזה יחד עם ההרמה, או להשתמש לשם כך ברקות הקיימות.

לסיכום

ניתוח להקטנת, הגדלת או הרמת שדיים הוא ניתוח נפוץ של אף מורכבותו רבים מחליטים לעבור אותו מסיבות אישיות שונות. חשוב לזכור שכל גוף מגיב שונה ולכן אין זה אומר שכל האנשים יגיבו אותו הדבר לניתוח, וגם אין זה אומר שהתוצאה תצא זהה.

הניתוח הפיך, כלומר אפשר להחליט להוציא את השתלים או להכניס גדולים יותר אם מעוניינים בכך.

 

לקביעת פגישת ייעוץ

S

077-2316315

[leadercf7 campid="4390"]