לא רק מראה אסתטי יותר: החשיבות של ניתוח הקטנת שדיים

S

לחצי כאן וקראי מדוע ניתוח הקטנת שדיים יכול לשנות את חייך ב-180 מעלות.

אנשים רבים טועים לחשוב ששדיים גדולים הם תמיד בריאים יותר, נוחים יותר ויפים יותר, ושאישה תרגיש יפה ובנוח עם הגוף שלה רק כאשר יש לה חזה גדול. בפועל שדיים גדולים מידי יכולים לגרום לכאבי גב, כתפיים וצוואר , להיראות לא פרופורציונליים לגוף ולגרום למי שהם שייכים לה להרגיש לא בנוח.

בניתוח להקטנת שדיים מסירים עודפי שומן, רקמות ועור ובכך מקטינים את הגודל הכולל של השד. נשים רבות מספרות שהניתוח איפשר להן להרגיש קלילות יותר ונינוחות יותר.

למה לעשות ניתוח להקטנת שדיים?

כפי שהסברנו, שדיים גדולים יכולים להעיק ממגוון סיבות- כאבים בגוף, חוסר נוחות פיזית וגם חוסר סימטריה במראה- שדיים גדולים יהיו כבדים יותר ויהיו במיקום נמוך יותר בחזרה מאשר הגודל האידיאלי, והדבר ייצור מראה לא נוח וגם יעמיס על החזייה.

סיכוני ניתוח הקטנת שדיים

הסיכונים בניתוח כזה זהים לסיכוני ניתוח הגדלת שדיים. הניתוח יכול לגרום לצלקות, מעלה את הסיכוי לחוסר יכולת להניק בעתיד וגם עלול לגרום לפחות רגישות בפטמות. מנתחים פלסטיים רציניים יקפידו שהמטופלים שלהם יכירו את הסיכונים בטרם הניתוח ויוודאו שמודעים לכל ההשלכות האפשריות.

הניתוח עצמו

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית או מקומית בשילוב עם הרגעה תוך ורידית. המנתח מבצע חתכים כדי להסיר את העודפים הרצויים ומעביר את אזור הפטמה למקום קצת יותר גבוה בחזה. הרקמות והשומן שנשארים מעוצבים מחדש באופן אסתטי. את החתכים סוגרים בתפרים מומסים.

ההתאוששות קורית בבית, וכמו לאחר ניתוחי שדיים אחרים יש צורך ללבוש חזייה כירורגית בימים הראשונים. כנראה השדיים יכאבו מאוד בימים הראשונים וניתן ואף רצוי לקחת משככי כאבים בשביל לתפקד.

ההתאוששות מהניתוח יחסית ארוכה ולוקחת עד 3-4 שבועות, עד אז חווים קושי בתנועה וטווח התנועה של הידיים והחזה מוגבלים. כמו כן, אסור לבצע פעילות ספורטיבית בזמן זה- אחרת החתכים עלולים לא להחלים באופן המיטיבי.

לאחר הניתוח

בשבועות שאחרי הניתוח בדרך כלל חווים הקלה משמעותית בכאבי הכתפיים והגב שהחזה הגדול גרמו להם. אין סיבה להיבהל אם השדיים נראים בהתחלה גדולים יותר ממה שהיה רצוי- הם נפוחים מההליך הכירורגי וייקח להם זמן להתאושש ולהגיע לגודל החדש שלהם.

עד שלושה חודשים לאחר הניתוח השדיים יגיעו לגודל ולצורה הסופיים שלהם- זה הזמן לחדש את מלתחת החזיות. לעיתים קורים שינויים קטנים גם בחודשים הבאים, עד שנה מהניתוח. אין צורך להיבהל מכך.

אין צורך לחזור על הניתוח בהמשך החיים. לעיתים, כאשר מבצעים את הניתוח לפני או במהלך הריונות, לידות והנקות גודל השד עשוי להשתנות ולכן כדאי להתייעץ עם המנתח הפלסטי בטרם הניתוח. ביצוע הניתוח פעם שנייה נדיר מאוד ולא מומלץ ולכן יש לשקול היטב מראש באיזה שלב בחיים בוחרים לבצע אותו.

ניתוח לשחזור שד

ניתוח לשחזור שד הוא ניתוח כירורגי שמטרתו לשחזר שד שעבר כריתה מלאה או חלקית. הכריתה קורית בדרך כלל בעקבות סרטן השד. ניתן לבצע את שחזור השד צמוד לכריתה או לחכות מעט.

ניתוח לשחזור שד לא יכול לשחזר את הרקמה המקורית של השד, ולכן המרקם והתחושה שלו יהיו שונים. עם זאת, מבחינה אסתטית ניתן לקבל תוצאה קרובה מאוד למקור- מבחינת גודל, עיצוב ואף ניתן להוסיף לשד פטמה.

את הניתוח עושים בדרך כלל כדי לא לגרום לנפילה בביטחון העצמי ובתחושת הנינוחות בגוף בעקבות כריתת השדיים- שהם חלק מהותי וחשוב בגוף. 

בטרם הניתוח חשוב להתייעץ עם כירורג פלסטי מומחה ולקחת בחשבון מגוון שיקולים מלבד אלו הרגילים שבניתוח אסתטי- כמו המצב הגופני הנוכחי, טיפולים אונקולוגיים שיהיו בהמשך וכדומה- ובעקבות כך ייקבע אופי הניתוח ושיטת שחזור השד.

ניתוח לשחזור שד יכול להתבצע בשתי דרכים: כאשר מקור השתל הוא בגוף של המטופלת והרקמה שנלקחת היא לרוב מהבטן או הגב, או כאשר מקור השתל חיצוני והוא תותב מסיליקון. 

השיטה הרווחת כיום היא שיטת השחזור בעזרת תותב סיליקון, משום שהוא פשוט יותר וזמן ההחלמה ממנו קצר יותר. אותו גם אפשר לבצע תוך כדי הניתוח לכריתת השד המקורי.

שחזור השד באמצעות רקמת גוף נעשה באמצעות לקיחת רקמות עור ושומן מהבטן או מהגב. שחזור שד כזה מקטין לאפס את הסיכוי שהגוף ידחה את השתל- משום שמקורו הוא הגוף עצמו, וכן הוא עמיד בדרך כלל לאורך זמן רב יותר מאשר שחזור שד עם שתל מסיליקון.

החלפת שתלים

כאשר בניתוח לשחזור השד משתמשים בשתלי סיליקון, יש צורך להחליף אותם כל מספר שנים. אם לא עושים זאת, עלול להיווצר קרע או דליפה בשתל שיכול לגרום לכאבים וזיהום. לפעמים גם השתלים עצמם מתיישנים והשדיים נראים פחות טבעיים ואסתטיים ממה שהיו בשנים שלאחר הניתוח. 

אין צורך להיבהל, אין צורך לבדוק את השתלים לפחות 10 שנים מזמן ההשתלה, אלא אם כן מרגישים שמשהו לא תקין או כואב בשד עצמו. את החלפת השתלים רצוי לבצע אצל מי שבוצעה אצלו ההשתלה במידת האפשר, ואם אי אפשר- אצל מנתח פלסטי מקצועי אחר.

לסיכום

ניתוח להקטנת שדיים הוא ניתוח חשוב ומשמעותי שיכול לעזור לנשים רבות להרגיש יותר בנוח עם הגוף שלהן ולהפחית כאבי גב, כתפיים וצוואר. את הניתוח עדיף לעשות לאחר שהחזה סיים להשתנות, אחרת הוא עלול לגדול וליפול מחדש כתוצאה מהריונות, הנקות וכדומה. סיכוני הניתוח זהים לכל סיכון שיש בניתוחי שדיים אחרים.

ניתוח לשחזור שד מיועד עבור נשים שנאלצו לעבור כריתה. השד יכול להיות משוחזר מרקמה עצמית או משתלי סיליקון- אותם יש להחליף לאחר מספר שנים ולהיות בבקרה על מצבם.

לקביעת פגישת ייעוץ

S

077-2316315

[leadercf7 campid="4390"]