החשיבות הרבה של ניתוח לשחזור השד עבור נשים

S

ניתוח לשחזור השד מציע לנשים שעברו כריתה אפשרות לחזור לעצב את השדיים שלהן או לחלופין שדיים שתמיד רצו.

תחום ניתוחי השדיים צבר תאוצה בשנים האחרונות הן מבחינת הפופולריות, והן מבחינת ניסיון הרופאים והמנתחים והאמצעים העומדים לרשותם מבחינה טכנולוגית. הקטנת שדיים, הגדלת שדיים, הרמת שדיים ושאר ניתוחי גוף שונים נהיו נחלת הכלל, וכיום ניתן לראות יותר ויותר נשים מבצעות ניתוחי גוף בכלל וניתוחי שדיים בפרט. 

ואולם, לאור ריבוי הנשים באוכלוסייה שהינן נשיאות הגן 1 BRCA או 2, או שהינן ממשפחה בה התרחשו מקרי סרטן השד וכיוצא בכך הן בעלות סיכוי גבוה לחלות בסרטן שד ניתוח שחזור השד צבר פופולריות רבה במיוחד. 

מה כולל ניתוח לשחזור השד עבור נשים וכמה זמן הוא נמשך?

קבלת בשורה על סיכוי גבוה לחלות בסרטן השד היא רגע קשה, והחלטה לעבור כריתה מניעתית היא החלטה מורכבת אשר דורשת תעצומות נפש. מומלץ להתייעץ טרם קבלה ההחלטה עם אונקולוג, רופא גנטיקאי, כירורג שד ובנוסף מנתח פלסטי. הניתוח כולל כריתה ושחזור בלי או עם כל מעטפת העור, הפטמה והעטרה. שימורם מתאפשר כתלות במצב הדברים האישי של האישה, רצונה, גודל השדיים, וכן השקפת המטפלים לאור ניסיונם. 

הניתוח הינו מורכב ונושא בתוכו סיבוכים אפשריים לעיתים, וכן מלווה פעמים רבות בהמלצה לכריתה מניעתית גם של השחלות. ההחלטה הינה קשר, אך מנגד מדובר בניתוח מניעתי שמטרתו למנוע סרטן, וכן לאור ריבוי המקרים נצבר ניסיון רב בעשרים השנים האחרונות, ולכן רופאים ומנתחים פלסטים מגיעים לניתוחי כריתה מניעתית ושחזור מיידי בעלי ניסיון וידע רב.

ניתוח לכריתת שד מבוצע על ידי מנתח ונמשך לרוב בין שעה לשעה וחצי, כתלות במורכבות הניתוח ובגודל השד. 

 סוגי הניתוחים לשחזור שד

ניתן לעשות מגוון סוגי ניתוח עבור שחזור שד, בינהם ניתוח לשחזור שד אונקופלסטי הכולל שילוב של כריתה חלקית (למפקטומיה) שחזור מיידי על ידי ארגון מחדש של רקמת השד וזאת ללא שתלי סיליקון. שחזור שד על ידי השתלת שומן הכולל אף הוא שחזור שד מיידי ללא שימוש בשתלי סיליקון, אשר אותו מחליף שומן הניתן להעברה ממקום אחר בגוף. יתרונותיו הנוספים של השומן כחומר מילוי טמונים בכך שהוא רך, ושאין הוא נושא עמו חשש למחלות מדבקות או תגובה בדומה לסיליקון. 

אפשרות אחרת שכן כוללת שתלי סיליקון היא ניתוח שחזור שד באמצעות מותחן או שתל קבוע. הניתוח מבוצע מיידית כניתוח המשך לניתוח כריתת השד,  ומבוצע לאחר בחירת השתל המתאים טרם ביצוע הניתוח. השתל נבחר בהתאם לרצון המנותחת, כאשר בהתאם למצב הרקמות הצפוי לאחר הכריתה מתבצעת שיחה יחד עם המנתח בה נבחר השתל. כמו כן יש להתחשב בביצוע הקרנות טרם הכריתה, שכן לעיתים הן אינן מאפשרות שחזור באמצעות שתל אך זאת יש לבדוק ולוודא באופן אישי.

ישנה גם אפשרות לניתוח לשחזור שד משולב, המתאים לשד שעבר כריתה ושוחזר עם שתל סיליקון, השתלת שומן ורשת ביולוגית. רשת ביולוגית מורכבת מתת עור של אדם או תאים שנלקחים מן החי, ולאחר שעוברים תהליך כימי ומכני מומסים כל התאים ונשארת התשתית שמחזיקה הכל יחד. לאחר קבלתה נעזרים בה כדי לייצב את השתל במקומו, וכן נעזרים בשומן כדי לפסל ולרכך את האיזור לאחר מכן. 

כיצד נבחר מנתח או מנתחת פלסטית בעלי מומחיות וניסיון?

קודם כל, כמו לפני כל הליך משמעותי שברצונכן לעשות מומלץ לחקור ולברר מעט על האדם אליו אתן הולכות. אין זה משנה אם מדובר ביועצת משכנתא, עורכת דין או מנתח פלסטי. כדאי לעשות מחקר קטן בעזרת גוגל כדי לנסות ולברר על האדם; מאמרים שכתב, ספרים שפרסם, וכמובן אם יש לכן מכרות שנעזרו בו לביצוע הניתוח לדבר איתן.

בנוסף לכך ובמיוחד כשמדובר במנתח פלסטי שלעבודתו יש משמעות עצומה עבורכן, נסו לבקש לראות עבודות קודמות שלו על מנותחות שעברו אצלו, דברו איתו ובקשו לדעת כמה זמן הוא בתחום, אלו ניתוחים ביצע בעבר ובאיזה תדירות, וכן נסו להכין ולהגיע עם מספר שאלות אשר מעסיקות אתכן באופן אישי כדי לוודא עם המנתח שיש לו תשובה לגביהן ושהוא יודע מה לעשות. ככל שאדם בטוח בעצמו הוא יהיה סבלני יותר ונגיש כלפיכן, במידה ולא התעקשו בנימוס לברר. כמובן שאף אדם אינו יודע את כל התשובות להכל, אולם לרוב שיחה זו משקפת היטב את רמת המומחיות והניסיון שמחזיק בו המנתח הפלסטי. זוהי שיחה חשובה עבורכן, המקדימה ביצוע הליך חשוב מאוד עבורכן אליו אתן ניגשות, ולכן חשוב מאוד לוודא שאתן מגיעות עם שקט נפשי ואמון באדם שיבצע את הניתוח עבורכן שהרי יש לו התפקיד המהותי ביותר. 

סיכומו של דבר

הניתוח לשחזור שד חווה צמחיה אדירה בשנים האחרונות, וכמו כלל תחום הניתוחים הפלסטיים התקדם הן במכשור והן בטכניקות המנתחים. נכון להיום כ-40% מהנשים שעוברות ניתוח לכריתת שד בישראל עקב סרטן השד או כריתה מניעתית עוברות שחזור מיידי המתבצע בהמשך לניתוח הכריתה. כדי לקרוא יותר על סוגי הניתוחים והשלבים הנכללים בהם אתן מוזמנות להיכנס לאתר ולאסוף מידע, וכמובן לתאם פגישה לייעוץ בה תוכלו לקבל מידע אמין ונכון לגביכן באופן אישי. 

 

ד"ר מיכאל שפלן הינו מנתח פלסטי מהבכירים בארץ ובעל שם עולמי בעקבות תרומתו פורצת הדרך לתחום הכירורגיה הפלסטית האסתטית והמשחזרת. כבר עשרות שנים שד"ר שפלן עוסק בניתוח, טיפול, מחקר, פיתוח וביצוע של שיטות מתקדמות בתחום הכירורגיה הפלסטית, אשר לחלקכן היה אחראי להמצאתן באופן אישי. 

אלפי המקרים שעברו בחדר הניתוחים של ד"ר שפלן הם עדות למומחיותו הגבוהה בכל סוגי הניתוחים הפלסטיים – ניתוחי שדיים ובתוכם הגדלת שדיים, הקטנת שדיים, הרמת שדיים ושחזור שד, ניתוחי גוף וניתוחים לפיסול הפנים. ניסיונו הרב מאפשר לו לתכנן ולבצע בהצלחה גם ניתוחים מסובכים ולפתור בעיות מורכבות, ומאפשר למטופל או למטופלת להיות רגועה ולדעת שהיא בידיים טובות. 

לקביעת פגישת ייעוץ

S

077-2316315

[leadercf7 campid="4390"]