הכנה מוקדמת: כל מה שעליכם לשאול ולדעת לפני ניתוח פלסטי

S

תחום הניתוחים הפלסטיים צבר תאוצה בעשרות השנים האחרונות. הניתוחים השונים לרוב נעשים על ידי רצון המטופל לבצע שינוי קוסמטי מסוים או שחזור כירורגי לאחר מקרה שהמטופל חווה כגון תאונה או מחלה מסוימת שבעקבותיה נאלץ המטופל לבצע שינוי מציל חיים.

ניתוח פלסטי הינו הליך מורכב, שכולל הכנה נכונה מראש, ידיעה ברורה על השינויים שגופם הולך לעבור, זמן ההחלמה הדרוש וכמובן כיצד תראה התוצאה הסופית.

בין אם אתם מעוניינים בהליך מתיחת פנים, ניתוח אף קוסמטי, מתיחת בטן, ניתוחי שחזור שד או כל הליך אחר, תצטרכו לגשת לאיש מקצוע שכן זהו מנתח פלסטי. למנתח הנכון יהיו הכישורים והניסיון לבצע עבודה בטוחה ואסתטית. מצד שני, המנתח הלא נכון עלול לגרום לכם נזק ולכן חשוב מאוד לשאול את כל השאלות ולקבל את כל המידע עבור התהליך, זמן ההחלמה ואיכות החיים.

בכדי לנסות ולעשות לכם סדר ושתוכלו לקבל תשובות מקיפות עבור הניתוח אותו אתם מעוניינים לעבור הנה חמשת הדברים שעליכם לחפש ולדעת כאשר אתם מעוניינים לעבור ניתוח פלסטי מכל סוג שהוא:

  1. חפשו מנתח מוסמך

כאשר אתם מחפשים מנתח פלסטי בישראל, חפשו מישהו מומחה בכירורגיה פלסטית וכללית, תעודות הסמכה של חברות באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ומומחיות מטעם המועצה המדעית של הסתדרות הרופאים בישראל – עליכם לוודא שאכן אותו מנתח עומד בסטנדרטים האלו. במידה ואתם מעוניינים באדם בעל כישורים בינלאומיים, ובעל שם עולמי חפשו מנתח שהוסמך על ידי המועצה האמריקאית לכירורגיה פלסטית.

המשמעות היא שהמנתח עבר הכשרה כירורגית של לפחות שש שנים עם שנתיים או שלוש המוקדשות במיוחד לכירורגיה פלסטית, עבר בדיקות קפדניות בעל פה ובכתב והפגין תרגול כירורגי בטוח ואתי בסטנדרטים בינלאומיים ומאושרים על ידי ה-FDA.

ניתוח פלסטי נתפס כצורה אמנותית בעולם הרפואה וביצוע שיעורי הבית שלכם יכול להיות ההבדל בין קבלת התוצאות הרצויות לבין אי שביעות רצון מהעבודה. זכרו, מדובר על הליך יקר, ויתרה מכך משמעותי ביותר שכן אתם מבצעים שינוי בגופכם ולכן מומלץ לבחור את המנתח האיכותי ביותר.

  1. וודאו שהקליניקה של המנתח מאושרת ותקינה

ניתוחים פלסטיים מבוצעים לעיתים קרובות במרכזים ציבוריים כגון בתי חולים או במתקן הכירורגי של המנתח. כך או כך, עליכם לוודא שהמתקן מוסמך כראוי, בדיוק כשם שאתם מוודאים שהמנתח עצמו מוסמך ובעל הכישורים על פי חוק. הסמכת חדרי ניתוח מאושרים נעשית אך ורק על ידי משרד הבריאות והיא מבטיחה עמידה בסטנדרטים מחמירים לציוד תקין, בטיחות מלאה, תעודות מנתח ואיוש.

בנוסף, במידה והניתוח הסתבך, צריכים להיות חדרי מיון זמינים ואפשרות לטיפול נמרץ בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

  1. המנתח שלכם צריך לשאול אתכם שאלות

כירורגים הם רופאים שצריכים לטפל בכם באופן הוליסטי. עליהם לקחת בחשבון את ההיסטוריה הרפואית שלכם גם אם אתם מעוניינים לעבור הליך קוסמטי בלבד.

בין אם מדובר בניתוחים קוסמטיים ובין אם בניתוחים משחזרים, אם המנתח אינו שואל אתכם על ההיסטוריה הרפואית שלכם ולוקח זאת בחשבון כאשר דנים באפשרויות טיפול פוטנציאליות, עליכם להבין כי מדובר על "נורה אדומה" מבחינתכם ואין אפשרות כזאת שהמנתח אינו שואל את כל השאלות המקיפות ביותר.

יתרה מכך, על המנתח להסביר לכם לפרטי פרטים את כל ההליך שאותו אתם מעוניינים לעבור. עליכם לדעת מה אורכו של התהליך, מה משך זמן ההחלמה מניתוח פלסטי, האם ההליך עלול להיות מסכן חיים או שאתם צריכים לדעת מסיבוכים אפשריים? מנתח מקצועי ואיכותי ישאל אתכם כמה שיותר שאלות בסגנון הזה בכדי להבין את רמת המוכנות שלכם, ההיסטוריה הרפואית שלכם ושאתם מודעים לכל הפרטים בתהליך מבלי יוצא מן הכלל בכדי שתוכלו לקבל את ההחלטה השקולה ביותר תוך כדי התחשבות בכל הגורמים הנלווים.

  1. המנתח לא אמור למכור שירותים נוספים

אם מנתח מנסה למכור יתר על המידה – מציע הליכים שלא ביקשתם או הליכים עם יתרונות שאינכם יכולים להבין אחרי הסבר – אז גם פה מדובר על "נורה אדומה" שעליכם לשים לב אליה.

נהלים מסוימים עשויים להשלים או לשפר הליכים אחרים, כגון ניתוח אף קוסמטי (ניתוח אף) והגדלת סנטר. עם זאת, אם אתם שואלים לגבי ניתוח אף והמנתח מדבר על הליך שאיבת שומן, ייתכן שתרצו למצוא מנתח אחר שיקשיב לרצונות שלכם ויתייחס למידע אותו אתם מציגים בפניו.

באופן אידיאלי, אתם רוצים למצוא מנתח שיעבוד איתכם להגדרת המטרות שלכם ויספק לכם ציפיות ריאליות לניתוח הקוסמטי או ניתוח השחזור שלכם. בדיוק כפי שתבצעו זאת בכל תהליך אחר של מציאת ספק עבור קידום העסק שלכם אונליין או תהליך אחר שמצריך מכם לסממוך על אותו אדם שאתם עובדים איתו.

  1. עליכם להרגיש בנוח עם המנתח הפלסטי

עליכם לקבל תחושת נוחות ושותפות עם המנתח שלכם. אמנם סיבוכים אינם שכיחים, אך עליכם להרגיש בנוח אם יקרה משהו לא צפוי בזמן ההליך, בסיומו או בזמן ההחלמה ולדעת כי המנתח שלכם ידאג לכם ויעשה את כל מה שביכולתו בכדי לוודא שההליך יסתיים בצורה תקינה ואיכותית. יתכן שלא תרצו להתקדם אם אינכם חשים מידה גבוהה של אמון.

מפני שמדובר על תחושות אישיות וכיצד אתם מרגישים עם המנתח היו מוכנים לשאול את עצמכם שאלות כמו:

  • האם אני מרגיש בנוח לספר למנתח את הפחדים שלי או לשאול שאלות לגבי ההליך שלי?
  • האם אני סומך על מנתח זה שייתן לי המלצות בטוחות המותאמות לי?
  • האם אני מרגיש קשר עם המנתח הזה?
  • האם אני מרגיש בנוח שמנתח זה ידאג לי למקרה שמשהו יקרה?
  • האם שאר אנשי הצוות שלו מקצועיים, מועילים וידידותיים?
  • האם אני סומך על מנתח זה שייתן לי הסבר מלא על ההליך ואחרי ההליך?
  • האם למנתח זה יש ניסיון בהליך אותו אני מבקש?

עם מחקר מדוקדק והבנה של הרצונות והצרכים האישיים שלכם, אתם תהיו מוכנים למצוא את המנתח הנכון ביותר עבורכם.

 

לקביעת פגישת ייעוץ

S

077-2316315

[leadercf7 campid="4390"]